nu har jag fattat

hallo! nu har jag äntligen fattat det där pågående och enkel presens! är jag inte bara bäst? hahaha ja jag vet jag är trögfattad men paulina är bar sämst på att förklara. så nu har min dundersköna morsa hjälpt mig. hon är inte speciellt bra hon heller på engelska men hon förklarar bra i alla fall. nu kollar jag på os i vancouver, och jag har tagit en bit av den drömrulltårta jag bakade förut i dag. annars idag har jag åkt 12 km skidor, från näset till kåtan till herrestugan och tillbaka. så nu ska jag ladda upp batterierna. jag ska också göra no läxan. så ha det!

Kommentarer
Postat av: Lina

är det liksom detdära med att enkel presens är något man alltid gör och pågående presens är något man gör just nu? Har jag fattat det rätt?

2010-02-14 @ 19:58:23
URL: http://linaloveli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback